Isnin, 14 Mac 2011

Sekolah Yang Termewah Di Dunia

Jangan salah sangka,ini bukan mall, hotel atau tempat sejenisnya di mana orang bersenang-senang, tapi ini adalah bangunan sekolah, tempat orang belajar menimba ilmu. Ørestad College, di Denmark, menjadi satu satunya bangunan sekolah termewah dengan berbagai kemudahan kelas pertama.Sekolah ini direka senyaman mungkin untuk para pelajar dengan begitu diharap mereka boleh menghasilkan prestasi maksimum.

Kalangan akademik Denmark percaya bahwa sinar matahari dapat membangkitkan semangat belajar para pelajar.kerananya, bangunan sekolah direka sedemikian rupa untuk memaksimalkan masuknya sinar matahari sebagai sumber penerangan.Tidak seperti umumnya sekolah lain yang serba berkotak-kotak(blok), maka sekolah ini rekaan bagian dalamnya dibuat serba terbuka, sehingga lantai bagian atas boleh melihat bagian-bagian di bawahnya.

Selain sambungan internet di setiap tempat, setiap pelajar juga mendapat laptop percuma.Juga ada bantal oren dan hijau multi fungsi yang boleh dipakai untuk rehat, belajar, atau tidur untuk melepas penat.Tidak heran design unik sekolah ini berhasil mendapat pengiktirafan antarabangsa melalui beberapa penghargaan.
 
PS:/ Anak VVIP Boleh lah masuk sekolah nh

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

canggihnyer sekolah..mcm office la..untuk anak org2 kaya jer ni....

Social Cute berkata...

Anak2 Vip pon tak masuk sekolah Yang mewah mcm nh

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...